dissabte, 23 de gener del 2016

Acta i Acords Reunió 11 de gener de 2016

-  Present una representació de 12 veïns i propietaris de Cal Sastre es troben a la casa de Cultura de Sant Hilari a les 18:30h.

Temes a tractar:
- constitució de l'associació de veïns de Cal Sastre
- soroll motocròs
- pilona control entrada vehicles
- neteja, desbrossament, contenidors i abocadors
- serveis com telefonia i i correus
- infraestructures deficitàries i no acord al projecte d'execució presentat 


Acords:
- S'acorda per unanimitat constituir l'Associació de veïns de Cal Sastre per representar els veïns en les reivindicacions comunitàries dels socis i gestionar activitats que es puguin portar a terme per fins compartits a l'associació.  
Per tramitar l'associació cal una junta directiva de mínim 3 persones que assumeixen Joaquim Valls, Miquel Torra i Cecília López, com a president, secretari i tresorer respectivament. Jordi Tordera i Emilio Hernández seran vocals.

- S'acorda que aquests càrrecs que aquests veïns accepten NO significa que hagin d'assumir més que altres les responsabilitats ni la feina que pugui comportar l'associació, sinó que ho fan per satisfer el requeriment necessari per iniciar el tràmit. Seguirem fent la feina entre tots, cadascú fent allò que li sigui avinent en benefici de la comunitat de veïns. 

- S'acorda que es prendran uns estatuts model per a generar els nostres, però, a l'igual que els càrrecs de la junta directiva, podran ser modificats segons les conveniències i circumstàncies del moment, a criteri dels socis.

- S'acorda que es passarà a recollir signatures per afegir tot els veïns que vulguin ser socis. Cada casa o propietari que s'associï abonarà una quota única de 5 € que servirà per satisfer les despeses de constituir l'associació (57,75€ per la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques i uns 3€ pel model 036 que cal presentar al Registre de la Delegació delegació d'Hisenda), deixant el romanent per si cal alguna despesa més.

- S'acorda fer i entregar una instància a l'ajuntament en nom de l'associació de veïns, un cop constituïda, que reculli els punts següents:
1) per motius de contaminació acústica, per erosió al terreny i el conseqüent desbordament de les aigües sobre béns comuns, per la realització d'activitats econòmiques il·legals amb la competència deslleial a d'altres activitats legals a la zona i al poble en general comporta, i per la impossibilitat del lliure ús pel camí Ral que travessa la finca de Saleta, demanem que es tanquin els circuit de Saleta del Mas, construïts a més, sense els permisos requerits.
2) per seguretat viària, infantil i ciutadana, per evitar actes vandàlics i incívics, i per evitar l'ús indegut dels contenidors d'escombraries per part de persones no veïnes de la urbanització, demanem que es col·loqui una pilona de control de vehicles a l'entrada de la urbanització.
3) perquè és una qüestió bàsica d'higiene i de conservació, i perquè som zona urbana, demanem que es netegin els carrers amb la mateixa regularitat que qualsevol altre carrer del poble. Per altra banda, per evitar incendis, proliferació del bestiar indesitjat en zones poblades i per risc de danys personals, demanem que es desbrossi de forma regular, especialment a les parcel·les no edificades. Així mateix, demanem que es corregeixi l'abocament de residus que s'aboquen a la urbanització.
4) perquè la urbanització va ser entregada a l'Ajuntament i recepcionada pel mateix sense els enjardinaments, voreres, senyalització, il·luminació, serveis com fibra òptica i correus, contemplats al projecte presentat, demanem que s'acabi la urbanització en infraestructures i serveis segons el projecte que els veïns hem pagat.    

- S'acorda que passats els 20 dies que té l'ajuntament per respondre aquesta instància des de que es registri la seva entrada, l'associació valorarà quin és el proper pas a seguir, ja sigui demanar reunió amb l'ajuntament per determinar els terminis d'execució, o per emprendre mesures legals i/o mediàtiques. 

- S'acorda que es crearà un nou compte de Gmail  que rebotarà al correu personal que han donat els socis tot el que s'hi rebi,  s'hi ubicarà el blog informatiu,  i el Drive del sistema contindrà els documents que requereix l'associació com els estatuts, llibre de registre de socis,  així com els documents que calguin. 

- Es fa un escandall de les persones susceptibles de formar part de l'associació i s'estableix el compromís de localitzar-los i informar-los.  

- Es reparteixen les tasques que s'han de desenvolupar i es preveu que en un un parell o tres de setmanes s'haurà constituït l'associació, entregat la instància i posat en funcionament el nou canal d'informació i comunicació. 

S'aixeca la sessió.

Si algú dels presents al reunió no està d'acord amb el contingut d'aquest escrit, pot fer l'esmena que cregui oportuna com a comentari al final de l'entrada, serà un punt per la propera reunió.   


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada