dimecres, 5 d’abril del 2017

Resum reunió tema correus 4 d'abril

Resum reunió tema correus 4 d'abril
- Els presents ((9 socis i la regidora) varem ser informats que els suports que la Serralleria Solà proposava eren fets amb teulada i suports de ferro "corten", amb una capacitat per a 40 bústies i que n'hi cabria una altra filada per darrera quan hi hagués més cases.
- En aquell moment varem votar el model "BTV Barajas" (35,80 €) però obrint la possibilitat de re-considerar-ho si durant alguns dies apareixia la necessitat.
- L'ajuntament proposa que ells paguen el suport (566,28 €) i cada veí la bústia.
- Verem insistir en la consideració de casc urbà o urbanització per forçar el repartiment a domicili però varem aclarir que això són termes per designar les zones urbanitzades però que no té efectes administratius, que és "Correos" qui per la discontinuïtat amb el nucli del poble, no portarà el correu porta a porta tal i com passa a les zones semblants a la nostra. És un criteri doncs de "Correos", i pel resultat de tots els passos fets anteriorment i pel que havíem aconseguit d'acostament del servei, malgrat ja ho havíem decidit fa alguns mesos, ens reafirmàvem en acceptar el servei en aquestes condicions. Cal recordar que inicialment "Correos" només s'aveia a posa els bústies a "Can Serrano", després a "Aqua" i després al cruament amb "Mas Garriga", i que finalment, després d'insistir més i més s'ha aconseguit situar-la on ara es proposa, al Carre Font del Sastre, creuera Carrer del Grèvol.
- Es va veure que de les 7 cases representades allà, només 2 posarien la bústia si l'havíem de pagar. i que si el servei no era per tothom, la instal·lació es convertiria en un focus de papers de propaganda tirats i en una zona abandonada.
- Varem demanar la instal·lació gratuïta de les bústies per cada casa, al·legant que aquest servei era un dret que forma part de les mancances que es pateixen des del recepcionament de la urbanització. L'ajuntament s'estudiarà el cas.
- Com alternativa, segons el pressupost de participació ciutadana que es proposa des de l'ajuntament   (encara en fase de projecte) es va valorar la opció de treure els diners de les bústies d'aquest pressupost que ha de servir per millorar com creguem convenient la urbanització. Per votació es va aprovar, en aquest cas no per unanimitat sinó per 7 vots a favor i 2 en contra. Els vots contraris al·leguen que prefereixen pagar la bústia i disposar del pressupost íntegre que sostreure'n una quarta part per pagar les bústies, i en tot cas utilitzar aquests diners per denunciar els responsables de les mancances dels serveis. No està clar però que aquests diners fossin validats per aquest ús.
els vots favorables es decanten a desencallar un tema pendent i gaudir d'aquest servei amb més comoditat des del més aviat possible, donat que es considera una millora.
- Es va parlar també fora d¡ordre del dia però en relació a la mancança del servei del tema de les mancances, denúncies... hem buscat advocats que coneguin temes com el nostre. En una ocasió varem tenir entrevista i varem veure clar que no tindríem bons resultats en pocs dies. L'altra opció que tenim, no aconseguim contactar-hi malgrat creiem que seria ideal per currículum, vivències i resultats. Seguim treballant.

Així, si no erro i tot tira endavant, tindrem bústies aviat (ja indicarem com procedim a donar les dades per col·locar-les) i en principi no hauríem de gratar-nos la butxaca un cop més, veurem per quina via.
Ara queda acabar de posar-nos d'acord amb el model de bústia, que després d'un preacord,  varem deixar com a susceptible de ser valorat de nou si en sortia la necessitat.

Seguim en contacte.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada